dinsdag 10 maart 2009

Travestieten show, of show travestie

Ik kan het niet laten om wat te schrijven wat mij bezig houd over wat show nu echt is.

We kunnen allemaal op het podium staan en een jurk aantrekken met wat pippo make up op.
Maar dat is niet waar het om gaat. Soms moet je ook gewoon kunnen accepteren dat je niet gemaakt ben voor op het podium maar is het prima om als Drag en club binnen te lopen.
Het podium is voor de echte show drag.
Mensen betalen veel geld voor acts waar je ervan 20 in een dozijn van heb. Weer een Shirley Bassey met "This is my life" of Diana Ross "i'm comming out" en ga zo maar door.
Maarja ik kan het niemand kwalijk nemen want de burgen die het leuk vinden om een travestiet op hun bedrijfsfeest te boeken weten ook niet beter.

Uiteindelijk zijn er veel travestieten die een ego hebben die groter is dan een Mariah Herrie maar daar gaat het toch niet om. Je bent een entertainer so snap out of it.
Uiteindelijk zegt dat heel veel over jezelf dan over een ander. En waarom zou je jalours moeten reageren want het gras is altijd groener.
Als er gegroet wordt hoeft de andere Queen zich toch niet onzeker te voelen. Er kan toch gewoon terug gegroet worden zonder afgunst en jalouzie?
Daar ben je toch een entertainer voor.Samen staan we sterk meiden!
Of is het onzeker zijn omdat de andere queen mooier is dan jij? well smaken verschillen.
Iets wat ik niet mooi vind kan jij wel mooi vinden toch?

Ik vind dat we in Nederland ons zelf te kort doen en dat we minderwaardig over onszelf denken.
Want er zijn echt wel genoeg talenten die een goeie show kunnen neerzetten.
Uit eigen ervaring weet ik dat travestieten vriendinnen van mij al jaren bezig zijn om aan de weg te timmeren. Uiteindelijk worden de onprofecionele travestieten geboekt voor 2x niks en omdat ze meer aandacht krijgen als ze in ordinaire vrouwkleding lopen.
Terwijl de profecionele show travestiet met stijl en allure, thuis zit z'n beeldige pruik van 500 euro te borstellen.
Is dan de university voor dragness dan voor niks geweest?

Wake up and smell the coffee,de nieuwe stroom van travestieten zijn hier.
En die zijn dichter bij dan dat je denkt.

En om niet te vergeten zijn er ook verschillende travestieten in maten en kleuren.
Er zijn travestieten die goed kunnen MCen en andere die weer goed zijn met shows.
Dus mensen die een echte show willen boeken kijk even verder dan dat jullie neus lang is en doe echt even moeite.
Je harde werken zal echt beloond worden.
Geloof me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten